بارها پیش آمده که با شروع فصل پاییزو زمستان ماشین های ما خرج زیادی روی دستمان گذاشته اند. تعمیرات اساسی و میزانزیاد هزینه که خوشایند هیچکدوم از ماها نیست. با چند تا ترفند کوچیک میشه اینهزینه ها رو کاهش داد. با فروشگاه لوازم یدکی خودرو استارپارتهمراه باشید.
بیشتربخوانید. روغنگیربکس کیا
بخاری خودرو
به طور کلی ، بخاری با گرمای موتورکار میکند. موتور برای کار کردن، باید بنزین بسوزاند که گرما تولید میکند. گرمایتولید شده از طریق لوله هایی از موتور خارج شده و به داخل رادیاتور رفته که از یکسری لوله های مارپیچ تشکیل شده و در جلوی خودرو قرار دارد تا با استفاده از جریانهوا ، دمای آن کاهش یافته به داخل موتور برگردد. قسمتی از آبی که برای خنک کردنموتور استفاده میشود، با استفاده از شلنگی که در مسیر رادیاتور آب ماشین تعبیهشده، به نام شلنگ بخاری، به رادیاتوری کوچک تر انتقال یافته و گرمای ناشی از آن،از یک فیلتر رد شده و به داخل کابین خودرو راه میابد. به رادیاتور دوم و کوچکتر،رادیاتور بخاری گفته میشود.
حالا شاید برایتان سوال شده باشد کهچگونه شما میتوانید به راحتی، انتخاب کنید که هوای سرد یا گرم وارد کابین شود ومیتوانید آنرا به راحتی عوض کنید؟ این قابلیت به لطف قطعه ای به نام دمپر یا دریچهتقسیم هوا در دسترس شما قرار گرفته است. زمانی که این دریچه کار کردش به مشکلبخورد، سیستم تهویه هوای ماشین شما هوای گرم و سرد را همزمان وارد کابین میکند وتجربه نا خوشایندی برای شما رقم میزند.
ترمز دستی الکتریکی
در حالت کلی، دو نوع ترمزدستیالکترونیکی وجود دارد که تفاوتهایی با هم دارند. در نوع اول، ترمزهای عقب بهوسیله کابل (مانند ترمز دستیهای مکانیکی) فعال میشوند، با این تفاوت که یک موتوربرقی کار دست راننده را انجام داده و نیروی مورد نیاز برای فعالسازی ترمزدستی راتامین میکند. در این خودروها، ترمزدستی با فشردن یک دکمه، فعال یا غیرفعال شده وتوسط یک چیپ الکترونیکی تنظیم میگردد.
ولی در نوع دوم، موتور الکتریکی ترمزدستی در کالیپر ترمز چرخ عقب جاسازی شده است. در این سیستم هیچ گونه کابلی وجودنداشته و ترمزدستی به واسطه نیروی الکتریکی فعال میگردد، در صورت فشردن دکمه وفعال شدن ترمزدستی، چراغ نمایشگر روی دکمه فعال سازی روشن شده و صدای هشدار نیزشنیده میشود.
کلیپر ترمز
اکثر ماشین های امروزی، به جای ترمزکاسه ای از دیسک ترمز استفاده میکنند. کلیپر ترمز، قسمت بسیار مهم از این نوع ترمزاست که بدون آن عملا ترمز شما کار نمیکند.
درباره این سایت