هیوندای ولوستر یکی از خودروهای اسپرتبازار ایران است که به واسطه ی طراحی متفاوتش معروف شده است. این خودرو در سال ۲۰۱۲وارد سبد خودرویی هیوندای شد اما ۲ سال طول کشید تا به ایران برسد. ازهمان اول حضورش در بازار طرفداران و منتقدانی داشت و امروز در فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استارپارتس می خواهیم بهبررسی معایب هیوندای ولوستر بپردازیم.
طراحی عجیب و متفاوت ولوستر
هیوندای ولوستر در نگاه اول یک خودرویکوپه به نظر می آِید. اما نزدیک تر که می شویم می بینیم در سمت راست خودرویک درب مخفی وجود دارد که شکل مخفی شدن آن شبیه دربFJ کروزر است. ولی در سمت چپ درب عقبی دیده نمی شودو خودرو ۳ درب است! این طراحی در کمتر مدلی دیده میشد.
شتاب و کشش کم تر از حد انتظار
بیشتر کسانی که سراغ ولوستر می روندبا توجه به ظاهر اسپرت آن انتظار یک سواری و شتاب خوب را از آن دارند. اما باید بگوییمولوستر در این قسمت نا امیدتان می کند!
قدرت ۱۳۸ اسببخار برای یک خودروی اسپرت مثل ولوستر واقعا کم است و کمبود آن در سبقت گیری ها وشتاب گیری ها واقعا حس می شود.
فضای داخلی ولوستر، کوچک و عذاب آور
وقتی که در جایگاه راننده مینشینیم بنظر همه چیز خوب می آید. پاها راحت هستند و با زیر فرمان تماسی ندارند. ازطرفی فضای سر هم خوب است. اما وقتی یادتان می آید در کارت خودرو عبارت ۴نفره نوشته شده و به قسمت عقب نگاه می کنید بار دیگر نا امید می شوید. قسمت عقبخودرو عملا مناسب دو کودک است.
کمبود قطعات فنی و لوازم جانبی
یادتان باشد اگر خودرویی می خرید کهتازگی وارد بازار شده و موتور آن فقط مختص همان مدل است بعد ها در تامین قطعه بهمشکل بر خواهید خورد. برایتان مثالی می زنم: "موتور ۶سیلندر ۲.۷ لیتری هیوندای معروف به لامبادا روی سانتافه، سوناتا NF، اسپورتیج، توسان و تیبورن (کوپه) نصب شدهبود و از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ در بازار ایران وجود داشتند. همیچین خودرو هایی هیچ وقت مشکل تامین قطعات هیوندای نخواهند داشت" اماخودرو های مثل ولوستر که علاوه بر تازه وارد بودن موتور کمیابی هم دارند در تامینقطعات چه فنی و چه ظاهری به مشکل بر می خورند.
بیشتر بخوانید. سنسوراكسیژن هیوندای
درباره این سایت